Carapax IT

Carapax IT

Carapax IT is een social enterprise waar hoogbegaafde IT’ers met autisme werken in eigen competence centers. De medewerkers van Carapax IT hebben HBO/WO/PhD werk- en denkniveau en leveren hoogstaande IT diensten en producten. Door hun autisme hebben de medewerkers een afstand tot de arbeidsmarkt. De toegesneden begeleiding van Carapax IT zorgt ervoor dat ze toch bijzonder effectief en productief zijn. De projecten worden door opdrachtgevers gewaardeerd om hun bovengemiddelde kwaliteit.

 

Inzet van Carapax IT heeft de volgende voordelen:

  • Invulling van het tekort aan hooggekwalificeerde IT specialisten
  • IT diensten en producten tegen een attractieve prijs
  • Verkrijgen van ‘out of the box’ IT oplossingen die de opdrachtgever verder brengen
  • Werknemers zijn in dienst bij Carapax IT, opdrachtgever draagt geen werkgevers risico’s
  • Voldoen aan Social Return bepalingen in aanbestedingen van de overheid en aan de Participatie-wet
  • Tonen dat de opdrachtgever een betrokken organisatie is 
“IT’s core competence”

Carapax IT is betrokken bij:

Overige activiteiten

Carapax is partner voor Student+. Student+ richt zich op coaching en individuele begeleiding aan studenten in alle studieroutes, zowel Nederlandstalig als Engelstalig, deeltijd en voltijd. Alle studenten die extra ondersteuning kunnen gebruiken tijdens studie of stage zijn welkom bij Student+. Naast trainingen en workshops zoals studeren met autisme, bieden we ook individuele trajecten op maat aan zoals begeleiding via jobcoaches en studiecoaches. Tevens kunnen studenten zich aanmelden voor groepscoaching gericht op diverse thema’s: plangroep, samenwerkingsvaardigheden en sollicitatietraining. Carapax adviseert Student+ in het bevorderen van talentgericht en inclusief onderwijs en biedt waar mogelijk ook inclusieve stageplekken op maat aan.

Beoordeling 2020 door Carapax IT

Organisatie van samenwerking 9
Kwaliteit van onderwijs 9
Voldoende kennis bij studenten 8
Samenwerking afgelopen jaar 8
Gemiddeld 8.5
Alle beoordelingen